» » » هنوز از جمع آوری زباله ها و راهکار شورا خبری نیست

هنوز از جمع آوری زباله ها و راهکار شورا خبری نیست

2520
توسط : جعفر دروگر | تاریخ : 29 دی 1392

مدت ها گذشت، بخش زیرکوه به شهرستان و روستای آبیز به مرکز بخش تبدیل شد

 شوراهای جدید روی کار آمدند اما همچنان به بحث بسیار مهم جمع آوری زباله در آبیز بی توجهی می شود  کاری که حدود 15 سال پیش شروع شد و انتظار بهتر شدن در این مهم است نه اینکه روز به روز بدتر شود 

حالا بیش از 25 روز است که زباله ها در آبیز جمع نشده و مردم به ناچار با ماشین های شخصی ،الاغ ، گاری و کیسه زباله هایشان را در طبیعت می ریزند از مسئول جمع آوری زباله  علت را جویا شدم که آقای صمدی گفت  ماشین جمع آوری زباله خراب شده و تا درست شدن باید مردم منتظر بمانند  

بخشدار شاسکوه در این باره گفت برای جمع آوری زباله با دهیاری فندخت صحبت کردم  و قرار شد ماهیانه مبلغی را به دهیاری فندخت پرداخت تا زباله ها را خودشان از درب منازل جمع آوری کنند اما شورای آبیز این را قبول نکرد و گویا گرفتن هزینه  از مردم را مطرح نمودند 

 

بخشدار عزیز و شوراهای محترم شما که میدانید از محل تخلیه زباله ها تا مرکز بخش 2 کیلومتر بیشتر نیست لطفا فکری بحال این مهم بردارید و بدانید که با بی توجهی به این مسئله  جان مردم به سخره گرفته می شود. آیا این تصاویر در شان روستای فرهنگی آبیز است؟ آیا شرمنده نمی شوید که بگویید اینجا آبیز است؟

هنوز از جمع آوری زباله ها و راهکار شورا خبری نیست

 

 تا زمانی که آبیز شهر شود و شهرداری داشته باشد تکلیف زباله ها چه میشود 

 

هنوز از جمع آوری زباله ها و راهکار شورا خبری نیست

علیرضا عباسی :با سلام یادم نمیرود 15سال پیش با همکاری بهداشت محیط قاین که یک تریلی برای جمع آوری زباله به آبیز دادند آبیز با پیگیریهای آقای سهراب دلباز و معتمدین و شورای وقت با وجود پاره ای از موانع موجود در آن زمان حتی زود تر از حاجی آباد که در آن زمان مرکز بخش بود طرح جمع آوری زباله را شروع کرد و در آن زمان توسط شورای اسلامی و معتمدین از مردم هزینه مربوط به طرح جمع آوری میشد اما از زمانی که به دهیاری محول شد دیگر جز چند باری از مردم پول جمع آوری نشد و هم اکنون به جایی رسیده که مردم زباله هایشان را در اطراف رها میکنند ایا 15سال تلاش در این زمینه باید هدر رود و بجای به جلو حرکت کردن باید به عقب برگردیم ؟</p>

<p>انتظار میرود مسولین بهداشتی در این زمینه بی تفاوت نباشند.

همچنین ببینید

جمع آوری زباله های اطراف جاده شهرک جدیدوقدیم

در یک اقدام ارزشمند جهت حفاظت از محیط زیست،زباله های اطراف جاده شهرک جدیدوقدیم روز دوشنبه با

در روزهای شنبه ،دوشنبه و چهارشنبه زباله ها جمع میشود

و بالاخره زباله ها جمع میشود  از طرف دهیاری آبیزمناقصه ای جهت جمع آوری زباله  برگزار شد

پیشنهاد آبیز خبر برای رفع مشکل زباله

در جلسه دیروز که به منظور رفع مشکل زباله برگزار شد حقیر جعفر دروگر به نمایندگی از همکارانم

15 روز فرصت برای حل مشکل زباله اگرنه از طریق مراجع قضایی پیگیری میشود

      پس از کش و قوسهای زیاد در خصوص جمع آوری و دفن غیر بهداشتی زباله در آبیز

باز هم بحران!!

ظاهرا بحران واژه ای جدا ناپذیر روستای ماست.  اصلا باید نام آبیز را از این به بعد بگوییم

نظرات کاربران

User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
ناشناس در تاریخ : 29/10/1392 - 16:36
  • Like
  • 0
متاسفم برای کسانی که این کار را کردند 26 sad



User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
alireza abbasi در تاریخ : 29/10/1392 - 19:31
  • Like
  • 0
با سلام یادم نمیرود 15سال پیش با همکاری بهداشت محیط قاین که یک تریلی برای جمع آوری زباله به آبیز دادند آبیز با پیگیریهای آقای سهراب دلباز و معتمدین و شورای وقت با وجود پاره ای از موانع موجود در آن زمان حتی زود تر از حاجی آباد که در آن زمان مرکز بخش بود طرح جمع آوری زباله را شروع کرد و در آن زمان توسط شورای اسلامی و معتمدین از مردم هزینه مربوط به طرح جمع آوری میشد اما از زمانی که به دهیاری محول شد دیگر جز چند باری از مردم پول جمع آوری نشد و هم اکنون به جایی رسیده که مردم زباله هایشان را در اطراف رها میکنند ایا 15سال تلاش در این زمینه باید هدر رود و بجای به جلو حرکت کردن باید به عقب برگردیم 
انتظار میرود مسولین بهداشتی در این زمینه بی تفاوت نباشند.



User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
از آبیزای بیرجند در تاریخ : 29/10/1392 - 19:41
  • Like
  • 0
دردود جناب. قبل از گذاشته مطالب تو سایت یه بازنگری روش انجام بدین تا غلطای املایی تون کمتر بشه.
............. سلام بر آبیزی از بیرجند ضمن خسته نباشید املای نانوشته غلط ندارد اما شما هم در نوشته های خودتان غلط دارید مخصوصا جمله بندی مثلا آبیزای (آبیزیای یا ابیزی از بیرجند) دردود نه( درود) گذاشته نه (گذاشتن)



User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
321 در تاریخ : 29/10/1392 - 20:15
  • Like
  • 0

بنازم دهیار عزیز را!!!!!!!!!!

ناز شصتش....




User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
321 در تاریخ : 29/10/1392 - 20:36
  • Like
  • 0
مگر از همین شوراها نبودند که میگفتند اگر به حقیر اعتماد کنید کارهایی از جمله ..................،بعضا 40لایحه و طرح را از طریق بلندگوی مسجد بیان نمودند پس اینا کو و کجاست اینا پیشرفت نیست !...اینا عقب گرده!!!!

مدیریت ،شهر و روستا نمیشناسد



User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 190
علی عشقی نژاد در تاریخ : 30/10/1392 - 07:34
  • Like
  • 0
باسلام.متاسفانه درمملکت ما برای هرگندکاری یک بهانه می آوریم.خراب شدن ماشین زباله چه ربطی به مردم دارد.باید سریعا وسیله ای دیگر جایگزین شود.مردم زباله راکه نمی توانند تاچندروزذخیره کنند.این حکایت یاد آور آنست که گویند کدخدای ده که مرغابی بود حال وروزمردمش آبی بود.



User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
سوپاز در تاریخ : 30/10/1392 - 10:29
  • Like
  • 0

اصلا نگران کننده نیست این سوژه قدیمی شده تا وقتی مردم ترس از فامیل بازی داشته باشند همینه نتیجش!

شوراهای محترم هم لطف کنند به همراه دهیار گزارش 100 روزه بدن اون وقت من میدونم چطور به چالش بکشم!




User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 63
ع رضازاده در تاریخ : 30/10/1392 - 10:49
  • Like
  • 0

با سلام

از آنجا كه موضوع جمع آوري زباله در آبيز انحصاري شده است و سليقه اي انجام مي شود  و چندين سال است كه به صورت نامطلوب جمع آوري مي شود  و متاسفانه هيچگونه نظارتي نيز بر آن نمي شود پيشنهاد مي شود

1- با تهيه استشهاد محلي اين موضوع به فرمانداري شهرستان منتقل تا در جلسه شوراي بهداشت عمومي شهرستان مطرح گردد. از آنجا كه تامين سلامت جامعه در اولويت كار شوراي بهداشت شهرستانها قرار دارد مطمعناً به نتيجه خواهد رسيد.

2 - با تصميم گيري در خصوص نحوي تامين هزينه جمع آوري زباله توسط شوراي محترم اسلامي طي اعلاميه اي از كساني كه اعلام آمادگي جهت انجام اين كار را دارند درخواست همكاري شود تا ضمن خروج از انحصار جمع آوري زباله توسط يك شخص خاص توسط شخص يا افراد جديدي اين كار انجام شود.

3- ماسين الات در اختيار دهياري صرفاً به منظور درآمد زايي دهياري تامين نشده است(بيل ميكانيكي يا همان تراكتور ) بلكه به منظور برطرف كردن نيازيهاي روستا نيز پيش بيني شده است و حفر چاله به منظور دفن زباله كار سختي نبايد باشد. اميد است همچون گذشته با تدابير بخشداري محترم،شوراي اسلامي  محترم و دهياري محترم اين مشكل حل شود .

 





--------------------

User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
همشهری در تاریخ : 30/10/1392 - 13:18
  • Like
  • 0

با سلام......

تنها چیزی که میتوان گفت اینه که واقعا برای شورا و همچنین دهیار به ظاهر ارجمند آبیز متاسفم....

جناب دهیار کارایی که دوست دارن رو که خوب انجام میدن ولی کارایی که برای آبادی آبیز باید در انجامشان بیشتر دقت شود رو رها میکنن....در ضمن خواهشا مسول جمع آوری زباله رو عوض کنین...




User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
حسین در تاریخ : 30/10/1392 - 13:45
  • Like
  • 0

با سلام

همانطور که جناب رضازاده گفتن، به نظرم انحصاری شدن این موضوع شاید جالب نباشد و باید افرادی که بهترین خدمات رسانی را انجام می دهند برای این منظور انتخاب گردند.

 همچنین در زمانی که وسایل جمع آوری زباله سالم هستند خدمات رسانی مطلوب نیست، و به نظرم وجود یک همکار در کنار مسول اصلی ، بسیار ضروری به نظر می رسد.

چرا که مشاهده شده مسول محترم  فعلی، فقط نسبت به تخلیه سطل های زباله ی برخی افراد خاص اقدام می کند و این امر اصلا جالب نمی باشد و نوعی بی عدالتی است.

به هر حال ان شاالله که شایسته سالاری در تمام گزینش های موجود در جامعه در اولویت باشد و مسولین نیز در تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه های مردم باشند.

به امید شهری آباد و تمیز

با تشکر

 




User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
میثم در تاریخ : 30/10/1392 - 15:19
  • Like
  • 0
.............. دروگر :با سلام خدمت میثم عزیز از انتشار مطلب شما معذوریم لطفا از الفاظ بهتر استفاده کنید منظورمان شخص خاصی نیست در این باره باید در مرحله اول شورا پاسخگو باشد



User Avatar
مطالب : 2
نظرات : 92
مهدی در تاریخ : 30/10/1392 - 15:50
  • Like
  • 0

به نظرم باید همین الان یه فکری برای آشغال های آبیز کرد وگرنه فردا با یه مشکل بزرگ رو به رو میشیم

 

یه پشینهاد می کنم:یا به اقای صمدی بیشتر پول بدین یا هم بین این همه نفر یکی دیگرو انتخاب کنین





--------------------

User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
شهروند در تاریخ : 30/10/1392 - 18:16
  • Like
  • 0
گوش اگر گوش تو وناله اگر ناله من     اتچه البته به جایی نرسد فریاد است وقتی گوشی در میشه وگوشی دروازه هر چی ناله کنین به جایی نمیرسه  خدا ازین بدتر نکنه



User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
فردا در تاریخ : 30/10/1392 - 21:36
  • Like
  • 0
شاید وقت آن رسیده که دهیار عزیزمان را عوض کنیم و از جوانان تحصیل کرده کمک بگیریم .از اعضای شورا در دولت امید تقاضا دارم مرا نامید نکنند با تشکر



User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
همشهری در تاریخ : 30/10/1392 - 23:27
  • Like
  • 0

از مسولین ابیز بخار بلند نمیشه  پس خودتون رو اذیت نکنید بسوزید بسازین

6 




User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
غلامحسين عباسي در تاریخ : 1/11/1392 - 07:46
  • Like
  • 0

باسلام

به قول دوست بزرگوار اين كه  زباله ها را جمع نمي كنند كه اتفاق عجيبي نيست. اگر روزي ديدين زباله ها مرتب جمع ميشن بايد تعجب كنيد. همه اين مشكلات از ضعف مديريت است




User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
عاقل در تاریخ : 1/11/1392 - 11:11
  • Like
  • 0

آقا همه میخوان بگن دهیارو عوض کنین خجالت میکشن بگن





User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
یه دوست در تاریخ : 1/11/1392 - 11:15
  • Like
  • 0

منم با نظر دوست عزیزمان (فردا) موافقم خواهشا  دهیار گرامتان را عوض کنین....

 

من یکی که باید پول جمع آوری زباله رو باید حاجی آباد تحویل بدم چون هر روز کارم اینه که زباله هارو تو ماشین میزارم و میبرم داخل سطل های زباله اونجا خالی میکنم  چون دوست ندارم ظاهر روستای عزیزمان جلوه ی بدی داشته باشه.....

 

یه پیشنهاد دیگه : اگه امکانش هست اطفا از سطل آشغال های بزرگ داخل خیابان ها قرار دهید .. 61 61 61




User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
رضا در تاریخ : 1/11/1392 - 15:43
  • Like
  • 0
ای بابا ای نظرات ملت ابیزو نشون دهیار دن خودو مره بنده درکل عمرم مثل ای دهیار بی خیال ندیدم.



User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
محمد رضا ناصحی در تاریخ : 2/11/1392 - 17:09
  • Like
  • 0

باسلام

از انتقادات بسیار مهم وحیاتی همه عزیزان ممنونم

اما بایدبه مطلبی اشاره کنم:

درسته که ما آمدیم ودیدگاههامان را در حضور مردم بیان داشتیم اما باتوجه به این ضرب المثل که در آبیز رایج است ((سواره چه میدونه که بر پیاده چه می گذره )) در اولین جلسه شورای اسلامی اینجانب مواردی را بشرح زیر عنوان نمودم

1- فرا حوانی کلیه نیروهای خدمات رسانی و دادن شرح وظایف به آنان در جهت بهبود کیفیت بخشی به وضع موجود :

متصدی آب آشامیدنی ، متصدی آب کرق سرهنگ ، متصدی جمع آوری زباله ها ، نانوائیها ونیروهای دهیاری

،بازاریان و.....

2- تصطیح حیابانها ومعابر وجمع آوری نخاله های ساختمانی و بررسی جاده مسیر روستای قدیم وبرخورد با متخلفین در عدم رعایت حریم آن

اما چه سود که نمی توانم صراحتاً اعلام نمایم به چه دلیل موارد فوق انجام نشده وبه تاخیر افتاده همین قد اشاره می کنم تا زمانی که سایرین برای ما تصمیم گیری کنند وضع به همین منوال خواهد بود

نمونه اش انتخاب روحانی مستقر جهت آبیز

واما در خصوص تجمیع زباله هماهنگیهای لازم با شهرداری حاجی آباد بعمل آمده تا حد اقل هفته ای یکی دو روز  ما را در این امر یاری نمایند

مجدداً از همه آبیزیهای دلسوز که با انتقادات سازنده خود مشوق مادر جهت عمران وآبادانی آبیز عزیز می باشند تشکر می نمایم




User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
فریاد یاس در تاریخ : 2/11/1392 - 18:44
  • Like
  • 0
باسلام به نظرم بهتراست برا یک بارهم ازخوداقای صمدی سوال شود علت بی نظمی در جمع اوری زباله چیست؟شاید دلیل منطقی داشته باشد وبه قول معروف تاسیه روی شود هرکه در او غش باشد



User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
یکی از اهالی روستا در تاریخ : 2/11/1392 - 21:30
  • Like
  • 0
این ها فکر می کردند در شورا نقل و نبات پخش می کنن رفتن و ثبت نام کردن . همیشه همه چی سیاسی هست. آهای تو که شورا می شی تو باید خودت را نوکر و خدمت گذار مردم بدانی نه آقا بالاسر.  مردم آقا بالاسر نیاز ندارن . حالا که 2 سال گذشته می گی استعفا می دم. تو که می خواستی استعفا بدی ......... ثبت نام کردی. اون روستا اگر شورا نداشته باشه از این وضعیت بهتره . حد اقل مردم دلشون رو دیگه به شورا ها خوش نمی کنند.  واقعا خجالت داره اگر کسی از غریب و غربات اطراف بیاد و اون وضعیت رو ببینه . آقای دهیار هم حتما محکم چسبیده به صندلیش. . مردم که نباید تاوان ندانم کاری اون ها رو بدن.



User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
ناشناس در تاریخ : 3/11/1392 - 11:19
  • Like
  • 0

سلام

متاسفم براي دهياري كه از عهده يك كار به خوبي بر نمي آيد و اين هم از مديريت نامناسب دهياري محترم است 33




User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
دانشجوی ناامید ازکار در تاریخ : 3/11/1392 - 15:07
  • Like
  • 0

با سلام:

همونطور که بقیه گفتن مشکل از مسولان هست من از وقتی خودمویاد میدم که دهیارمون همین آقاست شاید زحمتای زیادی کشیده باشند ولی باپیشرفت جامعه ما به کسی نیاز داریم که تحصیلات بالایی داشته باشه تا بتونه ازحقوق مردم دفاع کنه .هیچکدوم ازنیروهای دهیاری وبخشداری به درد نمیخورن جوونای مردم این همه زحمت میکشن درس میخونن بعد بیان توخونه بشینند وشما ازاین نیروهااستفاده میکنین واقعا جای تاسف داره خودتون یه سرشماری کنید ببینید چقدر جوون تحصیل کرده بیکا ر داریم توابیز که امیداورم با اتفاق اافتادن این مسئله یک فکر درست وحسابی برداشته بشه




User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
کشاورزکنجکاو در تاریخ : 3/11/1392 - 19:49
  • Like
  • 0
چندروزپیش وقتی به زمین های کشاورزی سرزدم بازباله هایی روبروشدم که درزمین های زراعی تخلیه شده بود. چشمم به یک قبض پرداخت شده ی آب افتاد.صاحب زباله ها مشخص شدبه وی تذکردادم ونامبرده هم به اشتباهش اعتراف ومعذرت خواهی کرد.تااینکه دیروزدوباره باصحنه ی مشابه برخورد کردم وبازهم شناسایی خاطی ولی چه فایده.نمی شود به مردم خرده گرفت هرکس هم باشدهمین کاررا می کند.ازهمشهریان عزیز خواهشمندم حالا که مسولین به فکر چاره ی کارنیستندلااقل برای همدیگرمشکل درست نکنیم.



User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
عباسی (خبرنگار) در تاریخ : 4/11/1392 - 18:47
  • Like
  • 0
باسلام . این را باید بپذیریم که جمع آوری زباله ها به شکل نامطلوب  هم سلامت ما را تهدید می کند وهم نمای خوبی ندارد و زیبنده آبیز نیست .در این چند روزی که جمع آوری زباله ها بدلایلی متوقف شده  همه تلاشمان این بود که به هر نحو  ممکن  زباله ها را از خانه بیرون ببریم  اما به کجا وچگونه "سوالی است که تا کنون بی پاسخ مانده است و باعث اعتراض مردم شد بطوریکه حتی خیلی ها را در بیرون از آبیز هم تحت تاثیر قرارداد و وادار به واکنش کرد . شورای محترم اسلامی دهیار عزیز ومتولیان امر خطرات ناشی از عدم جمع آوری ودفن غیر بهداشتی زباله ها را یقینا می دانید.لذا ضمن اینکه باعث تولید بیماری وتعفن وزشتی مناظر میشود فرهنگ عمومی مارا خدشه دار می کند . عزیزان بزرگوار این مشکل لاینحل نیست  بلکه نیاز به برنامه ریزی و تدبیر دارد  اگر کسی اعتراضی هم دارد بیجا نیست حق بدهید  ناراحت نشوید سعه صدر داشته باشید آستانه تحملتان را بالا ببرید  وآنانیکه انتقادی هم دارند  راه حل هم بدهند  چرا که نقد تنها نق زدن است ومنصفانه نیست. پراکندگی بی نتیجه است و تک روی تاریخ مصرفش تمام شده  ، پس بنشینید صمیمانه "همدل ودلسوزانه نظرات وانتقادات رابررسی  وبا هم مشورت کنید تا به یک نتیجه مطلوب برسید و امرهم شورای بینهم را مصداق عینی ببخشید  انشاالله که در سایه وحدت وهمدلی که رمز موفقیت و آبادانی است شاهد آبیزی زیبا وآباد باشیم  با تشکر 



User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
ابیزی در تاریخ : 5/11/1392 - 16:37
  • Like
  • 0
باسلام اگر میشه به دوستان بفرمایید که وضعییت حسینیه مشهد هم مشخص بشه. متشکرم



User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
بیکار در تاریخ : 5/11/1392 - 22:43
  • Like
  • 0

سلام بهتر نیست عوض اینکه یک سنگی از جلوی پامون برداریم سنگ جلوپامون نندازیم اقا حالا کاریه که شده پس یه فرصت به شوراها بدیم اگه تا چند روز دیگه کاری نشد اونوقت یه فکری بردارین اما به نظر من با این جنجالی که شده چرا بقیه شوراها ساکت نشستن

. دهیاربعداز این همه دهیار بودنش چه کاری برای مردم کرده آب شیرین اورده که نه خیابونی اسفالت کرده که نکرده برای بلوار کمک کرد ......اخه فکر فردای هم باشین که میخوان جواب یک بچه یک ماهه تا یک پیر صد ساله رو بدین شما مسولین به همه مردم ابیز از کوچیک تا بزرگ مدیونید 

راستی پولای که از ما گرفتین برای بلوار کجا رفت نکنه بلوار بردین جای دیگه کشیدین. 

منم با ابیزی موافقم بهتره قضیه حسینه از همین الان روشن بشه نه که دو روز مونده به چهل هشتم به فکر بشین اون موقع کاری نمیشه

آقای به ظاهر دهیار من اگه جای شما بودم الانه استفا میدادم با احترام میرفتم بیرون 




User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
سوپاز در تاریخ : 7/11/1392 - 12:11
  • Like
  • 0
و اینگونه بود که زباله ها جمع شد!هرچند موقتیه ولی همین قد که فهمیدن دوران سکوت کردن تموم شده کافیه! هرچند عده ای هم از آب گلالود ماهی گرفتند و ترور شخصیت کردن و انداختن گردن من  ولی من خوشحالم ! که بالاخره جواب داد!



User Avatar
مطالب : 0
نظرات : 4459
hamed hassanzadh در تاریخ : 7/11/1392 - 20:40
  • Like
  • 0

سلام       

بالاخره بعد از چهل و اندی روز عبدالحسین صمدی امد واشغالهای مسولین راجمع کرد 

کسی نیست بگه که حقوقی که میگیره از مسولین تنهاست مگر این پول رو ازمن وشما جمع نمکنن بهش میدن پس چرا بین من ومسول  فرق بذاره چرا در خونه مسول چه باشه چه نباشه از ماشین پیاده میشه و اشغالهاشو میریزه تو ماشین ولی درخونه بابای کارکری یا یک فرد عادی که کسی نباشه بی تفاوت رد میشه اشغالهاش رو نمیبره چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟&n
bsp;

حیف که دوربین دم دستم نیست عکساشو براتون بزارم اخ این دفعه اولش هم نیست همیشه این کارشه تازه اگه بعد ازیک ماه که میاد اگه کیسه زباله بشه کیسه گونی میگه من کیسه بار نمیکنم کیسه کرایه داره!!!!!!




نظری بنویسید



نام شما :
ایمیل شما :
نظر شما :
کد امنیتی :
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید :
تصاویر برگزیده
آمار بازدید
امروز:7224
دیروز :7713
این هفته :46672
هفته گذشته :41321
این ماه:126712
این سال :654466
بازدید کل:3589878
امروز به :0 نظر کاربران پاسخ داده ایم.

آمارآنلاین :
کاربر آنلاین: (2)
مهمان آنلاین : (12)
موتورجستجوگر : (1)
درحال حاضر: 15 نفر درسایت حضور دارند